Κλείστε Ραντεβού:
2310 46 1010
Δευτέρα-Παρασκευή 07:30-19:00
Σάββατο 07:30-16:00

Έλεγχος ΚΤΕΟ

Έλεγχος ΚΤΕΟ
Διαδικασία

Στάδιο #1
Έλεγχος συστήματος ανάρτησης

Το σύστημα ανάρτησης είναι η διάταξη που συνδέει το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τους τροχούς.

Αποτελεί σημαντικό παράγοντα της οδηγικής συμπεριφοράς του οχήματος γιατί μειώνει ελεγχόμενα τις ταλαντώσεις και τους κραδασμούς που φτάνουν στο αμάξωμα κατά την επαφή των τροχών με το δρόμο.

Η ανάρτηση είναι ένα είδος ελαστικών συνδέσμων που διαχωρίζει τις αναρτημένες μάζες (π.χ. το πλαίσιο, τη μηχανή, τους επιβάτες) με τις μη αναρτημένες μάζες (τροχούς, δίσκους πέδησης , άξονες του διαφορικού κτλ) ενός οχήματος .

Τα βασικότερα στοιχεία της ανάρτησης είναι τα ελατήρια και ο αποσβεστήρας ταλαντώσεων (αμορτισέρ).

Το ελατήριο είναι ένα σώμα που όταν συμπιέζεται και αλλάζει σχήμα , αποθηκεύει μέσα του ένα ποσό μηχανικής ενέργειας και το απελευθερώνει μόλις επανέλθει στο αρχικό του. Είναι δηλαδή ο ελαστικός σύνδεσμος μεταξύ αμαξώματος και τροχών και ταλαντώνεται σε κάθε ανωμαλία του εδάφους.

Οι αποσβεστήρες ταλαντώσεων γνωστοί και ως αμορτισέρ ,έχουν ως σκοπό να αποσβέσουν τις ταλαντώσεις που δημιουργούνται από τα ελατήρια και είναι ενοχλητικές για τους επιβάτες.

Ο έλεγχος που διενεργείται αξιολογεί συνολικά το σύστημα της ανάρτησης κάθε τροχού ξεχωριστά. Η μέτρηση γίνεται κατά τη διάρκεια μιας ελεύθερης ταλάντωσης του κάθε τροχού ,η οποία προέρχεται από τις ταλαντευόμενες ειδικές πλάκες του αναρτησόμετρου και συνιστάται στον υπολογισμό της ελάχιστης πρόσφυσης του τροχού πάνω στην πλάκα σε ποσοστό επί τις εκατό.

Στάδιο #2
Οπτικοί Έλεγχοι

Οι οπτικοί έλεγχοι διενεργούνται από τον αρμόδιο ελεγκτή που εξετάζει το εκάστοτε όχημα και στην ουσία περιλαμβάνουν την παρατήρηση και εκτίμηση της κατάστασης του οχήματος σε πολλά σημεία τα οποία μπορούν να συνοψιστούν στα εξής:

  • Έλεγχος ταυτότητας αυτοκινήτου: Αριθμός πλαισίου και κινητήρα, πινακίδα κυκλοφορίας, χρωματισμός
  • Έλεγχος αμαξώματος, θυρών και προφυλακτήρων: Στερέωση, φθορές, οξειδώσεις
  • Έλεγχος ανεμοθώρακα και υαλοπινάκων: Κατάσταση, ορατότητα και καταλληλότητα
  • Έλεγχος φωτιστικών στοιχείων: Κατάσταση και στερέωση
  • Έλεγχος καθρεφτών: Κατάσταση, στερέωση και ορατότητα
  • Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού: Καταλληλότητα, διαστάσεις, κατάσταση, στερέωση
  • Έλεγχος δεξαμενής καυσίμου για διαρροές
  • Έλεγχος κινητήρα: Στήριξη, διαρροές
  • Έλεγχος συστήματος πέδησης: Αντλία φρένων, σερβομηχανισμός και υδραυλικό σύστημα
  • Έλεγχος συστήματος διεύθυνσης: Αντλία υδραυλικού τιμονιού, σωληνώσεις
  • Έλεγχος καμπίνας: Ζώνες ασφαλείας, τιμόνι, ταχύμετρο, καθίσματα, κόρνα
  • Έλεγχος ποδόπληκτρου πέδησης, πατιναρίσματος συμπλέκτη, επαναφοράς τιμονιού, ενδεικτικής λυχνίας ABS
  • Έλεγχος ύπαρξης πυροσβεστήρα, τριγώνου και φαρμακείου
Στάδιο #3
Έλεγχος Σύγκλισης -Απόκλισης

    Ο έλεγχος Σύγκλισης- Απόκλισης του υπό έλεγχο οχήματος πραγματοποιείται με το αποκλισιόμετρο. Πρόκειται για μια επίπεδη πλάκα μήκους ενός μέτρου, πάνω από την οποία διέρχεται ο εμπρόσθιος αριστερός τροχός του οχήματος. Αν το όχημα αποκλίνει της πορείας του στο δρόμο, τότε θα ασκήσει μια εγκάρσια δύναμη στην πλάκα. Ωθώντας την είτε αριστερά είτε δεξιά κάποια χιλιοστά.

  Αυτό όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό είναι μεγίστης σημασίας τόσο για την ασφάλεια του οδηγού και των επιβαινόντων στο όχημα, όσο και για την καλή λειτουργία του οχήματος καθότι φθείρονται ανομοιόμορφα τα πέλματα των ελαστικών, ενώ καταπονούνται οι βραχίονες και το σύστημα διεύθυνσής του. Ο έλεγχος της σύγκλισης-απόκλισης πραγματοποιείται από το αποκλισιόμετρο, μια ελαστική πλάκα μήκους ενός μέτρου η οποία μετακινείται αριστερά ή δεξιά κατά κάποια εκατοστά και το αποτέλεσμα της μέτρησης καταγράφεται στην οθόνη ενός υπολογιστή.

Στάδιο #4
Έλεγχος Φώτων

    Στον έλεγχο φώτων εξετάζεται καταρχήν εάν όλα τα φωτιστικά σώματα έχουν το σωστό χρωματισμό και λειτουργούν, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Εξετάζεται η συνολική λειτουργία και απόδοση των φώτων του οχήματος σας. Ο έλεγχος γίνεται αρχικά οπτικά από τον τεχνικό ελεγκτή, ο οποίος και διαπιστώνει την καλή λειτουργία των φώτων, του σωστού χρωματισμού και την ένταση των φώτων θέσης διασταύρωσης, πορείας, δεικτών κατεύθυνσης, πέδησης, ομίχλης, αλάρμ και τα φώτα της πινακίδας.

   Στην συνέχεια, ο έλεγχος των φώτων πραγματοποιείται με την βοήθεια ενός οργάνου, του φωτόμετρου. Το φωτόμετρο μετρά ξεχωριστά για τους αριστερούς και δεξιούς φανούς την απόκλιση δεξιά-αριστερά-άνω-κάτω, και την ένταση των φωτεινών δεσμών των φώτων πορείας και διασταύρωσης.

   Ο έλεγχος των φώτων ενός οχήματος αποτελεί ένα τομέα κεφαλαιώδους σημασίας για την ασφαλή μετακίνηση μας. Η ορθή λειτουργία όλων των φωτιστικών στοιχείων του οχήματος εξασφαλίζει την έγκαιρη προειδοποίηση των υπολοίπων οδηγών για ενδεχόμενη αλλαγή της πορείας μας, ή για απότομη επιβράδυνση μας.

Επιπλέον, κατά την διάρκεια νυχτερινής οδήγησης τα φώτα μας καθορίζουν την θέση του οχήματος μας στο οδόστρωμα, ενώ έχοντας ορθή σκόπευση εξασφαλίζουν το βέλτιστο οπτικό πεδίο για μας, χωρίς να παρενοχλούν τα αντιθέτως ερχόμενα οχήματα.

Στάδιο #5
Έλεγχος Συστήματος Πέδησης

  Το σύστημα πέδησης ανήκει στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου. Είναι ένα από τα πλέον καθοριστικά συστήματα για την ασφαλή κίνηση του αυτοκινήτου. Το σύστημα πέδησης επιτρέπει στον οδηγό να μειώνει την ταχύτητα του οχήματος, να το ακινητοποιεί σε κατάλληλο χρόνο και απόσταση αλλά και να το κρατά σταματημένο ανεξάρτητα από την κλίση του δρόμου.

  Ο έλεγχος της ορθής λειτουργίας του συστήματος πέδησης αφορά τα εξής σημεία:

1.Μέγιστη δύναμη πέδησης: Αφορά την μέγιστη δύναμη που μπορούν να αναπτύξουν τα φρένα προκειμένου να ακινητοποιήσουν το όχημα όταν απαιτηθεί. Η απόδοση πέδησης πρέπει να υπερβαίνει το 50%.

2. Προκειμένου το όχημα μας να διατηρεί την ευθύγραμμη και την επιθυμητή πορεία του, πρέπει οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στον αριστερό και δεξιό τροχό του κάθε άξονα να μη διαφέρουν περισσότερο από 30%.

3. Διακύμανση των δυνάμεων πέδησης: Οι φθορές που προκαλούνται στο σύστημα των φρένων δεν είναι ομοιόμορφες, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται διακύμανση στις δυνάμεις που ασκούνται σε κάθε τροχό. Το μέγιστο όριο διακύμανσης πέδησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά είναι 10%.

Στάδιο #6
Έλεγχος Καυσαερίων

    Η εύρυθμη λειτουργία των καυσαερίων είναι πολύ σημαντική για την καλή λειτουργία ενός οχήματος. Ένα όχημα που εκπέμπει πολλούς ρύπους εκτός του ότι συμβάλλει στην αύξηση της ρύπανσης του περιβάλλοντος, κατά βάση καταναλώνει πολύ περισσότερο καύσιμο με αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα τη δαπάνη περισσοτέρων χρημάτων και ταυτόχρονα τη σημαντική φθορά του κινητήρα.

  Οι κυριότεροι ρυπαντές που προκύπτουν από την καύση των υγρών καυσίμων των οχημάτων είναι το μονοξείδιο του άνθρακα ( CO) και οι υδρογονάνθρακες (HC) στα βενζινοκίνητα και υγραεριοκίνητα οχήματα. Η αιθάλη αντίστοιχα στα πετρελαιοκίνητα.

  Ο έλεγχος των καυσαερίων είναι το πρώτο στάδιο της αξιολόγησης ενός οχήματος, ο οποίος γίνεται με την βοήθεια του αναλυτή καυσαερίων για τα βενζινοκίνητα – υγραεριοκίνητα οχήματα και του αιθαλόμετρου για τα πετρελαιοκίνητα.

  Ο κινητήρας πρέπει να βρίσκεται στην κατάλληλη θερμοκρασία που ορίζει ο κατασκευαστής και στην συνέχεια τοποθετείται στην εξάτμιση του οχήματος ο λεγόμενος λήπτης καυσαερίων, ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τον καυσαναλυτή από όπου και προκύπτουν τα αποτελέσματα της μέτρησης των ρύπων. Η ίδια διαδικασία ακολουθείται και για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα με τη διαφορά του ότι η μέτρηση των ρύπων γίνεται από αιθαλόμετρο αντί του καυσαναλυτή.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Scroll to Top